Technology and Digital Media in the Early Years :Tools for Teaching and Learning /Chip Donohue [24-11-2023]
(0)
(Lượt lưu thông:0)
(1)
(Lượt truy cập:1)
Technology and Digital Media in the Early Years offers early childhood teacher educators, professional development providers, and early childhood educators in pre-service, in-service, and continuing education settings a thought-provoking guide to effective, appropriate, and intentional use of technology with young children. This book provides strategies, theoretical frameworks, links to research evidence, descriptions of best practice, and resources to develop essential digital literacy knowledge, skills and experiences for early childhood educators in the digital age
Activity as a basis for study of work /Gregory Z. Bedny; Waldemar Karwowski [24-11-2023]
(0)
(Lượt lưu thông:0)
(1)
(Lượt truy cập:1)
Activity theory has been successfully applied in diverse schools of psychology with particularly extensive work in the fields of education, ergonomics, human factors and industrial-organizational psychology. However, existing efforts of translation and formulation in English suffer from certain limitations
Ways to Encourage Child's Passion for Math using the Montessori Approach /Montessori Academy [24-11-2023]
(0)
(Lượt lưu thông:0)
(1)
(Lượt truy cập:2)
Children are naturally inclined to spend time and engage in activities that interest them. The Montessori approach to education is based on this principle of self-direction and emergent learning. Therefore, children need to have a life filled with activities they enjoy because it will serve as the foundation for their lifelong engagement in learning. But what if the subject you want them to enjoy is the one they hate the most?
Tổ chức hoạt động khám phá khoa học cho trẻ mẫu giáo :Khoa khoa học giáo dục /TS. Bùi Thị Việt [24-11-2023]
(0)
(Lượt lưu thông:0)
(1)
(Lượt truy cập:1)
Bài báo giới thiệu tóm tắt ý nghĩa của việc tổ chức cho trẻ tham gia vào hoạt động trải nghiệm, hoạt động khám phá khoa học, vai trò của hoạt động này đối với sự hình thành những năng lực, phẩm chất và kinh nghiệm thực tế cho trẻ. Đây cũng là hoạt động cung cấp cho trẻ những kiến thức, hiểu biết về sự phát triển tự nhiên của thế giới xung quanh một cách có hệ thống, khoa học theo phương pháp học đặc trưng của trẻ mầm non. Phân tích các yêu cầu đối với việc tổ chức thí nghiệm khoa học, giới thiệu yêu cầu thiết kế góc Khám phá khoa học ở trường mầm non và một số chủ đề cho các hoạt động khám phá khoa học dành cho trẻ mẫu giáo.
|
|
|
|